rss

Comú de la Massana - Principat d'Andorra
 
  Descobreix la Massana El Comú Tràmits i Gestions La Massana en un clic Turisme Punt 400 Esplai
La Massana posa en marxa el nou Centre de coordinació i gestió d’incidències
Tothom pot descarregar-se l'aplicació per comunicar qualsevol disfunció a la via pública
Dimarts, 22 de novembre

El Centre de coordinació té tres funcions: la més tecnològica és la creació i gestió d’incidències a la via pública; la segona és la geolocalització dels agents de circulació i dels efectius de treta de neu; i la tercera, el control del trànsit, a través de les càmeres de mobilitat.
“Es tracta d’optimitzar els recursos per ser més eficients, ja que des d’un únic punt podem coordinar tot el que passa a la via pública”, ha explicat el cònsol David Baró, que ha informat que aquest projecte ha estat liderat internament pel mateix comú amb recursos propis, cosa que ha permès situar la inversió total en uns 20.000 euros.
Pel que fa a la primera funció, la gestió d’incidències, la consellera Eva Sansa ha assegurat que “el més important és la participació ciutadana. Animem a tothom a descarregar l’aplicació al mòbil i a utilitzar-la per millorar la parròquia entre tots”. L’aplicació es pot descarregar tant amb sistema IOS com Android, buscant “la Massana”. A partir d’aquí el ciutadà pot crear una incidència, seleccionant la tipologia: aigües, camins forestals, circulació, enllumenat públic, medi ambient, parcs, jardins i àrees verdes, recollida de residus, serveis, via pública i neteja. L’aplicació geolocalitza on es troba el problema en un mapa, on apareix un punt vermell. A més, l’usuari pot acompanyar la descripció de la disfunció amb una fotografia.
Un cop donada d’alta la incidència, l’avís arriba al Centre de coordinació, on comença la seva gestió. L’agent receptor tramet al moment la incidència al departament corresponent (Via Pública, Circulació, Medi Ambient), que inicien els treballs per trobar una solució. A la pantalla del Centre de coordinació el punt vermell es transforma en taronja, que significa que la incidència ja està assignada i en curs de solucionar-se. Un cop acabat el procés, el llum es torna verd i també apareix a la pantalla de l’usuari que ha donat l’avís.
S’ha estat treballant en aquest projecte durant l’últim any en període de proves i ja s’ha comprovat que es guanya en rapidesa en la resolució dels problemes. Tot i que s’ha utilitzat sobretot a nivell intern del comú també hi ha hagut una vuitantena de ciutadans que ja s’han descarregat l’aplicació. S’espera que a partir d’ara molts massanencs utilitzin l’app per fer les seves aportacions. A banda del mòbil, també es pot accedir a l’aplicació a través de la pàgina web del comú (www.comumassana.ad), que enllaça amb el geoportal d’incidències.
Pel que fa a les altres funcions, la geolocalització dels efectius i el control del trànsit van molt lligades. Des del Centre de coordinació es pot localitzar en un mapa on es troben tant els agents de circulació com les màquines llevaneus, gràcies al sistema gps. D’aquesta manera es poden redistribuir els efectius en funció de les necessitats de cada moment.
El Centre de coordinació és operatiu les 24 hores, ja que com ha afirmat el cònsol major, poden haver-hi incidències en qualsevol moment del dia. També ha remarcat que aquest centre està integrat als sistemes informàtics de gestió del comú, per la qual cosa la seva gestió és molt àgil.

 
 
<< tornar
 
 
Comú de la Massana
Av. Sant Antoni, 29  AD400 La Massana
Tel +376 736 900